Które seriale były na topie tej wiosny?
Szalone Dziewice przegrały z Blondynką, a seriale o prowincji są chętniej oglądane niż te o wielkich miastach.
Klub szalonych dziewic
Blondynka
W cyklicznym badaniu TV Flash przeanalizowano seriale, które zadebiutowały w wiosennych ramówkach głównych telewizji. Najpopularniejszy okazał się emitowany w TVP 1 serial ”Blondynka”, którego bohaterka postanowiła zamieszkać na wsi.
Zasięg
Jego zasięg w pierwszym miesiącu emisji (marzec) przekroczył 9 mln widzów – tzn. tylu widzów oglądało serial co najmniej przez minutę. W ostatnim miesiącu emisji zasięg ”Blondynki” (czerwiec) wynosił prawie 8 mln widzów.
Ranczo
Zdaniem ekspertów z PanMedia Western miniony sezon potwierdza zaobserwowaną wcześniej prawidłowość, że sielskie seriale prowincjonalne cieszą się większym zainteresowaniem niż wielkomiejskie (w ub.r. triumfowały inne ulokowane w wiejskich plenerach produkcje Jedynki: wiosną ”Ranczo” z zasięgiem ponad 10 mln widzów, jesienią zaś ”Dom nad rozlewiskiem” – ponad 8 mln).
Hotel 52
Teraz pasmo (niedziela, 20.20), w którym emitowano poprzednie hity, zajęła ”Blondynka”, co zdaniem ekspertów z PanMedia Western przyczyniło się do sukcesu tego serialu.
Z wielkomiejskich produkcji najlepiej radził sobie ”Hotel 52” Polsatu, drugi w rankingu nowych seriali. Jego zasięg w marcu wynosił prawie 5,5 mln widzów, a w całym sezonie nie spadł poniżej 5 mln widzów.
Usta Usta
W marcu i kwietniu trzecie miejsce zajmował serial TVN ”Usta Usta” – prawie 5 mln zasięgu w pierwszym miesiącu i ponad 4 mln w drugim.
Jednak w maju z czwartego miejsca na trzecie awansowała produkcja Dwójki pt. ”Nowa” – z zasięgiem ok. 4 mln widzów.
Licencja na wychowanie
Najgorzej w tym zestawieniu wypadł inny serial Dwójki, ”Licencja na wychowanie”, którego zasięg utrzymywał się wiosną na poziomie ok. 2 mln widzów.