Disney+ oszukał internautów? UOKiK sprawdza giganta

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest w trakcie sprawdzania, czy reklamy Disney+ mogły wprowadzać konsumentów w błąd. O co chodzi?

Platforma Disney+ pojawiła się w Polsce w czerwcu tego roku
Platforma Disney+ pojawiła się w Polsce w czerwcu tego roku
Źródło zdjęć: © fot. mat. pras.

09.11.2022 17:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

8 listopada na profilu twitterowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiła się informacja ws. Disney+. "Widziałeś reklamę usługi Disney+? My też zwróciliśmy na nią uwagę. Układ graficzny oraz wielkość czcionki mogły sugerować inną wysokość opłat niż była w rzeczywistości" - czytamy. UOKiK dodał, że weryfikuje, czy materiały promocyjne mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Do wpisu została dołączona także grafika, która informuje o promocji Disney+ sprzed dwóch miesięcy temu. Od 8 do 20 września nowi i powracający subskrybenci mogli zakupić miesięczny dostęp do serwisu za 6,99 zł. Standardowa cena za Disney+ wynosi 28,99 zł miesięcznie.

Przypomnijmy, że platforma Disney+ zadebiutowała w Polsce w połowie czerwca. Przed premierą w ramach promocji można było kupić roczną subskrypcję, płacąc jak za 8 miesięcy. Jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl, w październiku według badania Mediapanel serwis odwiedziło 4,47 mln polskich internautów. Każdy z nich spędził tam średnio 2 godziny, 28 minut i 5 sekund. Firma nie podaje jednak, ilu subskrybentów korzysta z jej platformy w Polsce.

Źródło artykułu:WP Teleshow
disney+urząd ochrony konkurencji i konsumentówreklama
Komentarze (5)