TVP będzie mogła przerywać programy reklamami
Polsat i TVN szykują się do wspólnej walki przeciw TVP. Powodem, dla którego ci najwięksi konkurenci postanowili zewrzeć szyki są zapisy nowej ustawy medialnej. Wynika z nich, że Polskie Radio oraz TVP będą mogły przerywać swoje programy reklamami.
Polsat i TVN zwierają szyki
Jeśli TVP będzie przerywać programy reklamami straci w oczach widzów. Zyskać może jednak do 500 mln złotych rocznie, czytamy w Dzienniku.
Wspólny front
"Musimy ustalić wspólny front" - mówi mecenas Józef Birka, członek rady nadzorczej Polsatu.
Według nowych zapisów reklamy nie będą mogły pojawiać się tylko w trakcie tych audycji, które powstają na podstawie licencji programowych, czyli z pieniędzy budżetowych.
Spadek cen reklam
Szefowie medialnych koncernów od lat uważają, że TVP ma dzięki abonamentowi uprzywilejowaną pozycję na rynku. Teraz pojawiło się ich zdaniem nowe zagrożenie. Uważają, że zwiększenie czasu reklamowego spowoduje przeniesienie do TVP części reklamowego budżetu oraz spadek cen reklam.
Nowe przepisy
W świetle przepisów stacje telewizyjne mogą nadawać 12 minut reklam w ciągu godziny. Prawo to przysługiwało również TVP, które jednak nie było dotychczas w stanie całkowicie wykorzystać tego limitu.