Talent Show"The Voice of Poland": Program przegrał z TVN i TVP. Tylko 1, 27 mln zł z reklam

"The Voice of Poland": Program przegrał z TVN i TVP. Tylko 1, 27 mln zł z reklam

Program "The voice of Poland" oglądało mniej widzów niż w jego paśmie śledziło propozycje TVP 1 i TVN, ale więcej niż przyciągał Polsat. TVP nie jest zadowolona z wyników show. Nie zdecydowała jeszcze, czy będzie druga edycja.

"The Voice of Poland": Program przegrał z TVN i TVP. Tylko 1, 27 mln zł z reklam
Źródło zdjęć: © AKPA

13.12.2011 | aktual.: 29.01.2014 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Format, którego zwycięzcą został Damian Ukeje, nadawany był w soboty o 20.00 przez 15 tygodni. Przez pierwsze tygodnie pokazywano odcinki castingowe, potem tzw. "Bitwy", a ostatnim etapem były odcinki nadawane na żywo, do których trafiło 20 najlepszych uczestników.

Średnio cały program oglądało 2,27 mln widzów, a zapewnił on Dwójce 15,69 proc. udziału w grupie 4+ i 14,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Największą widownią cieszył się odcinek finałowy, który w minioną sobotę 10 grudnia br. średnio obejrzało 2,77 mln osób, co dało stacji odpowiednio 18,29 proc. i 16,98 proc. udziału.

Show równolegle pokazywany był także na antenie TVP HD. Średnia oglądalność w tym kanale wyniosła niemal 100 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 0,67 proc. i 0,92 proc.

W paśmie emisji "The voice of Poland" TVP 2 zajęła trzecie miejsce. Liderem była telewizja TVN, nadająca wówczas czwartą edycję Mam talent, a także filmy fabularne, co przełożyło się na 23,41 proc. udziału w grupie 4+. Na drugiej pozycji uplasowała się Jedynka ("Pogoda", filmy fabularne; 18,33 proc.). Gorzej od TVP 2 wypadł jednak Polsat, który w tym paśmie nadawał głównie filmy fabularne, a także m.in. KSW (11,84 proc.). Taka sama kolejność kanałów była w grupie 16-49.

Obraz
© (fot. AKPA)

Format śledziły głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi. Cennikowo program przyniósł z reklam 27,1 mln zł (dane netto z TVP 2, bez rabatów). Trzeba jednak dodać, że odcinki na żywo, nadawane w dwóch częściach, nie były przerywane reklamami.

- Nie jesteśmy usatysfakcjonowani oglądalnością The Voice of Poland, choć spotykaliśmy się niekiedy z bardzo pozytywnymi opiniami na jego temat. Powstaje jednak wrażenie, że format tego show nie najlepiej sprawdził się w Polsce - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP.

Wiosną przyszłego roku TVP 2 planuje pokazywać drugą edycję show "Bitwa na głosy". Na razie nie wiadomo, czy "The Voice" wróci na antenę jesienią. - Być może format wymaga modyfikacji, pewnych zmian uwzględniających specyfikę odbioru przez polskiego widza. Wszystkie te elementy będziemy rozważać i dyskutować przed podjęciem decyzji dotyczącej ewentualnej emisji programu w przyszłości - dodaje Stempień-Rogalińska.

"The voice of Poland" oparty był na formacie firmy Talpa Content. Jurorami-trenerami show byli Kayah, Ania Dąbrowska, Nergal i Piasek, a program prowadzili Hubert Urbański, Magda Mielcarz oraz Mateusz Szymkowiak. Producentem wykonawczym był Rochstar.

Obraz
© (fot. AKPA)

[

]( http://www.wirtualnemedia.pl )

Komentarze (0)