Rozrywka wkracza do CNN. Czy to zmierzch telewizji informacyjnej?
Amerykańska stacja CNN, pierwsza na świecie telewizja informacyjna, która był prekursorem tego typu działalności w mediach i niedoścignionym wzorem dla nadawców na całym świecie, planuje emisję programów rozrywkowych. Jak poinformował "New York Post", CNN rozpoczęła pracę nad pierwszym w historii reality-show i porannym programem śniadaniowym. Zdaniem medioznawców, zwrot CNN w stronę coraz lżejszych formatów to koniec pewnej epoki i wyraz ostatecznego zwycięstwa rozrywki nad poważną publicystyką i informacją.
CNN schodzi na... rozrywkę
Amerykańska stacja CNN, pierwsza na świecie telewizja informacyjna, która był prekursorem tego typu działalności w mediach i niedoścignionym wzorem dla nadawców na całym świecie, planuje emisję programów rozrywkowych.
Jak poinformował "New York Post", CNN rozpoczęła pracę nad pierwszym w historii reality-show i porannym programem śniadaniowym.
Zdaniem medioznawców, zwrot CNN w stronę coraz lżejszych formatów to koniec pewnej epoki i wyraz ostatecznego zwycięstwa rozrywki nad poważną publicystyką i informacją.
KŻ/AOS * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
Infotainment wkracza do CNN
Już od ponad dekady jednym z dominujacych trendów w mediach, również tych informacyjnych, jest infotainment. Aby zatrzymać przy sobie odbiorców, nadawcy coraz częściej obok wiadomości serwują im rozrywkę, w ostatnich czasach zawyżając nawet proporcje na korzyść tej drugiej.
Mało kto by się jednak spodziewał, że w podobny sposób o uwagę widzów będzie musiała walczyć jedna z najbardziej prestiżowych stacji informacyjnych na świecie. A jednak. * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
Nowości w CNN: kulinarne reality-show i śniadaniowy magazyn
Jak donosi nowojorski dziennik, w ramówce CNN ma pojawić się m.in. program Anthonego Bourdaina, sławnego szefa kuchni i osobowości telewizyjnej, któremu kamera towarzyszyć będzie podczas kulinarnych wypraw po całym świecie.
Kolejną propozycją lżejszego gatunku będzie śniadaniowe talk-show wzorowane na produkcji konkurencyjnej stacji ABC - "The View", programu, w którym pojawia się między innymi aktorka Whoopi Goldberg. * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
CNN: rozrywka rodem z Hollywood
Wbrew dotychczasowej praktyce, zgodnie z którą stacja sama realizowała swoje programy, CNN tym razem powierzyło produkcję nowych shows specjalistom z branży rozrywkowej, producentom z Hollywood.
Poza nowościami w ofercie programu zmienią się również prowadzący. Stacja planuje zaangażować dziennikarzy, którzy przyciągną młodszych odbiorców. * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
Rozrywkowy CNN: walczy o przetrwanie
Wszystkie zresztą planowane w CNN zmiany są nastawione na zdobycie grupy młodych odbiorców i walkę z silną konkurencją ze strony Fox News i MSNBC. * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku
CNN: nie tylko informacja, będzie też rozrywka
Ukłon w stronę rozrywki to poważna zmiana jakościowa w ofercie stacji. Obok programów informacyjnych, poważnej publicystyki z udziałem czołowych polityków i specjalistów, w ofercie CNN pojawi się teraz kulinarne reality i tzw. morning show.
Zapewne nie tak wyobrażał sobie przyszłość stacji Ted Turner, który w latach 80. powołał do życia tę informacyjna potęgę. Wszystko wskazuje jednak na to, że nadrzędnym celem mediów nie jest już informowanie swoich odbiorców, a raczej dostarczanie im rozrywki. I dotyczy to wszystkich rodzajów mediów bez żadnych wyjątków.
KŻ/AOS * Jesteśmy też na Facebooku! Dołącz do nas!* Teleshow.pl na Facebooku