Program Moniki Richardson nie ma dużej widowni
Nowy magazyn kulturalny TVP 2 „Wstęp wolny” ma mniej widzów niż pozycje, które w tym samym paśmie Dwójka pokazywała rok temu. Stacja w czasie emisji programu przegrywa też z konkurencją.
Średnia oglądalność trzech pierwszych wydań magazynu, emitowanego w niedziele o 17.05, wyniosła 1,07 mln widzów, co dało TVP 2 7,36 proc. udziału w grupie 4+ i tylko 6,11 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Widownia magazynu, który prowadzą Monika Richardson oraz Piotr Szygalski, spada z odcinka na odcinek – pierwsze wydanie miało 1,26 mln oglądających, a trzecie – tylko 880 tys.
Rok temu w tym samym paśmie Dwójka notowała lepsze wyniki, bo oglądało ją 1,89 mln osób, a udział stacji wynosił wtedy odpowiednio 12,69 proc. i 12,42 proc.
W czasie nadawania „Wstępu wolnego” TVP 2 zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku za TVP 1, który ma aż 38,83 proc. udziału, bo pokazuje „Teleexpress” i „Ojca Mateusza”, Polsatem (13,27 proc.; „Świat według Kiepskich”, „Światowe Rekordy Guinnessa”) i TVN-em (10,59 proc.; filmy fabularne ).
Dane pokazują, że program oglądają głównie kobiety, osoby po pięćdziesiątce, mieszkańcy wsi i małych miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym i średnim.