"Ojciec Mateusz”: serial traci widzów
Jak podaje portal Wirtualne Media, powołując się na badania Nielsen Audience Measurement, 16. sezon "Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,65 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 14. serii, widownia produkcji zmalała o 460 tys. oglądających. Pomimo tak dużego spadku oglądalności, serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego.
19.09.2016 | aktual.: 19.09.2016 15:08
Premierowe odcinki "Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30. Serial wrócił na antenę 1 września br. Średnio w tym czasie, przed telewizorami zasiadło 3,65 mln widzów. Oznacza to, że miał on 24,66 procent udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Mimo że jest to dobry wynik, nie sposób nie zauważyć dużego spadku w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wówczas pierwsze odcinki sezonu średnio przyciągały przed ekrany 4,11 mln osób, co przełożyło się na 26,85 procent udziału w rynku
TVP1 w czasie emisji "Ojca Mateusza”, mimo spadku oglądalności, nadal jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Czy TVP, która ponoć jeszcze niedawno rozważała zdjęcie serialu z anteny, powinna się martwić o losy produkcji?