Jankesi zawłaszczają Asteriksa
Sieć postanowiła się reklamować wykorzystując postacie z cyklu komiksowego Rene Goscinnego i Alberta Uderzo. Na plakacie widać Galów biesiadujących w McDonald's, przed restauracją leży związany minstrel Kakofoniks. To nawiązanie do ostatnich plansz większości tomów, które zazwyczaj kończą się wspólną ucztą. Hasło kampanii brzmi "U nas każdy jest sobą".
Jak podaje serwis gazeta.pl we Francji kampania wywołała oburzenie. Na internetowych forach i w portalach społecznościowych pojawiły się wpisy, że Albert Uderzo (żyjący jeszcze rysownik serii o Asteriksie, scenarzysta Rene Goscinny zmarł w 1977 roku) sprzeniewierzył się duchowi Asteriksa i sprzedał go "Rzymianom".
Zarzuty odpiera wydawnictwo Albert Rene, posiadające prawa autorskie do serii. Zdaniem włodarzy firmy kampania namawia do tego, by każdy był sobą i tak właśnie są przedstawieni w niej Asteriks i Obeliks.
"Asterix" to jeden z najpopularniejszych komiksów na świecie. Seria narodziła się w 1959 roku. Dotychczas sprzedało się ponad 325 milionów 34 albumów o rezolutnych galach, zrealizowano także osiem filmów animowanych i trzy filmy aktorskie.