Jankesi zawłaszczają Asteriksa
Sieć postanowiła się reklamować wykorzystując postacie z cyklu komiksowego Rene Goscinnego i Alberta Uderzo. Na plakacie widać Galów biesiadujących w McDonald's, przed restauracją leży związany minstrel Kakofoniks. To nawiązanie do ostatnich plansz większości tomów, które zazwyczaj kończą się wspólną ucztą. Hasło kampanii brzmi "U nas każdy jest sobą".
20.08.2010 | aktual.: 29.10.2013 16:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak podaje serwis gazeta.pl we Francji kampania wywołała oburzenie. Na internetowych forach i w portalach społecznościowych pojawiły się wpisy, że Albert Uderzo (żyjący jeszcze rysownik serii o Asteriksie, scenarzysta Rene Goscinny zmarł w 1977 roku) sprzeniewierzył się duchowi Asteriksa i sprzedał go "Rzymianom".
Zarzuty odpiera wydawnictwo Albert Rene, posiadające prawa autorskie do serii. Zdaniem włodarzy firmy kampania namawia do tego, by każdy był sobą i tak właśnie są przedstawieni w niej Asteriks i Obeliks.
"Asterix" to jeden z najpopularniejszych komiksów na świecie. Seria narodziła się w 1959 roku. Dotychczas sprzedało się ponad 325 milionów 34 albumów o rezolutnych galach, zrealizowano także osiem filmów animowanych i trzy filmy aktorskie.