4 godziny z pilotem w majowy weekend

Statystyczny Polak podczas majowego weekendu spędził przed telewizorem 4 godz. 4 min. - o 2 minuty mniej niż roku temu - informuje serwis mediarun.pl.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, najchętniej oglądanym programem podczas majowego weekendu był serial telewizyjnej Jedynki "Ranczo", który przyciągnął przed telewizory średnio 7,77 mln widzów, a udział stacji w rynku ukształtował się na poziomie 47,27 proc.

4 godziny z pilotem w majowy weekend
Źródło zdjęć: © AKPA

05.05.2009 11:41

Na drugim miejscu pod względem oglądalności znalazła się emitowana na antenie TVP1 komedia "Sami swoi", która zgromadziła 5,39 mln widzów (36,49 proc. widowni). Pierwszą trójkę uzupełniła produkcja "Nie ma mocnych", która zainteresowała 5,18 mln widzów i zapewniła Jedynce 38,22 proc. udziału w rynku.

Wśród serwisów informacyjnych najwięcej widzów miały w analizowanym okresie "Wiadomości", które oglądało średnio 3,78 mln osób, a udział TVP1 w rynku wyniósł 30,45 proc. Tuż za nim znalazł się drugi serwis informacyjny Jedynki, "Teleexpress", który wybrało w majowy weekend 3,61 mln odbiorców przy 43,95 proc. udziału w widowni.

Liderem wśród stacji telewizyjnych była Jedynka - wybrało ją 25,39 proc. osób zasiadających w analizowanym okresie przed telewizorem (1,55 proc. wzrostu widowni w stosunku do analogicznego okresu w 2008 r.).

Podczas tegorocznego weekendu majowego odbiorcy oglądali telewizję o 2 minuty krócej niż przed rokiem. Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, że na zmniejszone zainteresowanie telewizją wpływają dobre warunki pogodowe.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)