Trwa ładowanie...

Jakie problemy? Netflix miażdży rywali. Klęska produkcji Disneya

W ostatnich miesiącach media na świecie pisały o trudnej czy wręcz dramatycznej sytuacji, w jakiej znalazła się największa platforma streamingowa. Tymczasem wyniki oglądalności pokazują, że produkcje Netfliksa wciąż deklasują konkurencję.

"Stranger Things" miażdży rywali"Stranger Things" miażdży rywaliŹródło: Materiały prasowe
d1smy83
d1smy83

Faktem jest, że w pierwszym półroczu bieżącego roku Netflix nie zanotował wzrostu liczby subskrybentów. Prawdą jest, że akcje firmy znacznie straciły na wartości. Pojawiły się też informacje o zwolnieniach i konieczności podniesienia jakości produkowanych przez platformę filmów i seriali. Jednak w przeciwieństwie do HBO Max, Netflix nie ma na przykład zamiaru przestać inwestować w lokalne projekty.

Wyniki oglądalności oryginalnych produkcji platform streamingowych pokazują natomiast, że przewaga Netfliksa nad konkurencją pozostaje ogromna. W najnowszym zestawieniu hitów wszystkich serwisów filmowych (publikowanych niestety z miesięcznym opóźnieniem), widać, że produkcje Netfliksa wciąż dominują.

"Stranger Things". Ponad dwie godziny. Twórcy kultowego hitu przeszli samych siebie

I tak, najpopularniejszym oryginalnym produktem platform streamingowych (w okresie pomiędzy 6 a 12 czerwca) stał się "Stranger Things". W ciągu 7 dni wszystkie odcinki czterech sezonów przebojowego serialu były oglądane przez 4,23 miliarda minut. To najlepszy tygodniowy rezultat w tym roku. Na drugiej pozycji sklasyfikowany został serial platformy Amazon Prime Video "The Boys" (premiera trzeciego sezonu), a na trzeciej kolejny serial Netfliksa "Bądźcie szczęśliwi: Modlitwa i posłuszeństwo".

W sumie w pierwszej dziesiątce tygodnia znalazło się aż siedem produkcji Netfliksa. W Top 10 znalazły się jeszcze dwa seriale Disneya: "Obi-Wan Kenobi" oraz "Ms. Marvel". Projekt z Ewanem McGregorem, mimo mieszanych, a na ogół słabych recenzji, cieszy się dużą popularnością na platformie. Natomiast nowa produkcja z komiksowego uniwersum poniosła klęskę. Adresowany głównie do młodzieży serial "Ms. Marvel" podczas premierowego tygodnia był oglądany przez 249 mln minut (zaledwie 10. pozycja na liście).

d1smy83

Wygląda więc na to, że pogłoski o końcu Netfliksa są mocno przesadzone.

Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify, w Google Podcasts oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach. A co, jeśli nie słuchasz? Po prostu zacznij.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1smy83
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1smy83