Konkurowanie z Polsatem
Program Rozenek o hotelowych metamorfozach śledzi średnio 1,56 mln widzów. To wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań władz TVN, który plasuje tę stację (przyzwyczajoną do pozycji lidera) dopiero na trzecim miejscu, co gorsza, za TVP i Polsatem, który w niedzielne popołudnia nie ma sobie równych emitując "Nasz nowy dom".
Program prowadzony przez Katarzynę Dowbor gromadzi przed telewizorami ok. 2,5 mln widzów i podobnie jak reality show TVN też dotyczy metamorfoz, choć nie hoteli, a prywatnych domów. I to na zdecydowanie szerszą skale. W opinii Marka Racławskiego, head of TV planning w domu mediowym Lowe Media, to nie sprzyja programowi Małgorzaty Rozenek.
- Uderzenie o tej samej porze podobnym programem jest chęcią osłabienia przeciwnika i zawładnięcia tym pasmem. TVN poniósł ryzyko, ponieważ "Nasz nowy dom" już od jakiegoś czasu jest w slocie programowym o godz. 18.00. Dość trudno się wysadza format znany i lubiany, ciężko z nim walczyć - przekonuje ekspert w rozmowie z wirtualnemedia.pl.
Podobnego zdania jest Urszula Chim-Parol, która w rozmowie z tym samym serwisem dodaje:
- To trudne zadanie się nie powiodło. Formuła obydwu programów jest przecież podobna - tu remontuje się hotele, a tam domy. Poza tym reality-show prowadzony przez Katarzynę Dowbor ma już swoją stałą widownię, którą zabrać mógł tylko bardzo mocny format.