Tajemnica i intryga brzmią lepiej niż dane
Netflix wie wszystko o swoich użytkownikach, co i jak oglądają, ale nie chce się dzielić tymi informacjami publicznie. Nie wiemy, ile osób na całym świecie zobaczyło “Stranger Things”. Dlaczego?
_Tajemnica i intryga brzmią lepiej niż dane, prawda? _
Jednak statystyka bywa fascynująca.
Liczby są nudne, widzowie nie są nimi zainteresowani. Ciekawe, że fakt, że nie podajemy tych nudnych danych, wzbudza takie zainteresowanie. W naszym serwisie nie ma reklam, więc nie musimy dbać o reklamodawców, których interesują wyniki oglądalności. Wierzymy, że liczby nie są przedmiotem zainteresowania naszych widzów.
Myśli pan, że niejawność tych informacji pomaga w dystrybucji? Że dzięki temu widz jest bardziej otwarty na oglądanie nowych rzeczy i nie uprzedza się do tych, które nie są najchętniej oglądane?
Tak, to już udowodniliśmy. Podobnie jak to, że naszych konkurentów niejawność tych informacji bardzo frustruje naszych konkurentów. Nie da się też ukryć, że dzięki temu przykuwamy jeszcze większą uwagę.