Trwa ładowanie...
d2hudp7

Wipeout - Wymiatacze

Najnowsze informacje
Oceń jako pierwszy:

"Wipeout - Wymiatacze" to program, w którym poszczególne drużyny muszą pokonać największy na świecie, pełen przeszkód i niespodzianek tor. Został wyemitowany w wersji amerykańskiej, kanadyjskiej, australijskiej, brytyjskiej, szwedzkiej, rosyjskiej, japońskiej, a nawet hinduskiej. Prowadzącą polskiej edycji programu *"Wipeout - Wymiatacze" jest Kasia Olubińska.*

W polskiej wersji programu w zawodach biorą udział drużyny z Polski, Białorusi, Ukrainy, Czech i Słowacji. Drużynę polską reprezentują: Anna Prus - aktorka, Kuba Bielak - prezenter telewizji TVN Turbo oraz Maciej Dębosz - aktor serialu "W11". W pozostałych drużynach występują kolejno: Białoruś: Alexander Srebrennikov - korespondent wojenny, Natalia Nemogaj - prezenterka TV i Konstatntin Gluboky - reporter; Ukraina: Stepan Kazanin - aktor/ komik/ prowadzący WIPEOUT, Nastya Prihodko - piosenkarka, Eurowizja oraz Ivan Rozin - piosenkarz; Czechy i Słowacja: Marosz Kramar - aktor, Jana Sovakova - aktorka i Ondrej Brzobohaty - prezenter TV.

Pierwszy sezon programu składa się z 10 odcinków, seria - z 10 gier, 6 gier kwalifikacyjnych, 3 gier indywidualnych oraz z gry finałowej "WipeoutCup Grand Finale".

Każda drużyna składa się 18 uczestników i 2 zawodników rezerwowych. Należy do nich: 3 sportowców, 3 celebrytów, 3 kobiety, 3 mężczyzn, 3 gwiazdy telewizyjne i 3 niespodzianki.

Pierwsza seria "Wipeout - Wymiatacze" liczy 9 odcinków, z których każdy podzielony jest na 4 rundy. W pojedynczym odcinku rywalizuje 12 zawodników (po 3 z każdego państwa). Odbywa się to przez sześć kolejnych odcinków. Ważne jest to, że nikt w etapie pierwszym nie odpada. Uczestnicy muszą jak najszybciej pokonać trudny tor. Zaś dla najlepszych przewidziane są medale. Odpowiednio: za pierwsze miejsce - 3 złote, drugie - 3 srebrne, a trzecie - 3 brązowe.

W odcinkach 7-9 każda z drużyn powinna dokonać wyboru, ich zdaniem, najlepszych dziewięciu zawodników. Od pomyślnego wyboru będą zależeć szanse poszczególnego zespołu na zwycięstwo. W każdym odcinku rywalizuje po trzech wybranych uczestników z danego kraju. Zawodnicy odpadają kolejno w przygotowanych torach przeszkód, aż do momentu, gdy zostanie czterech najlepszych. To oni będą walczyć o medale, które będą przeliczane na punkty. Należy jednak pamiętać, że medale indywidualne warte są dużo więcej niż grupowe. Jest o co walczyć…

W grze finałowej ponownie każdy kraj wybiera swoich czterech najlepszych zawodników, po jednym na przygotowany tor. Jednak na ostateczny rezultat mają wpływ także wyniki z poprzednich odcinków. Zwycięzca Wielkiego Finału otrzymuje puchar Wipeout Cup.

Bardzo ważne są zasady gier. Ogólnie: odmowa udziału w grze, to 10 minut karnych, a nieprawidłowe ukończenie danej przeszkody, to 15 sekund karnych. Zaś kontuzja zawodnika oznacza trzy opcje do wyboru: czas, który minął od początku gry do momentu kontuzji jest: zatrzymywany, dodawane jest 15 sekund karnych, a następnie po 5 minut za każdą przeszkodę, której gracz nie przeszedł albo zerowany zamiast kontuzjowanego uczestnika grę kontynuuje zawodnik rezerwowy lub inny zawodnik z drużyny.

W grach kwalifikacyjnych w rundzie pierwszej pojawiają się cztery tory. Są to: "Toppling Towers" (zawodnik musi przejść po niestabilnych, zanurzonych w błocie przeszkodach), "Sudden Kick" (zawodnik idzie po wąskiej krawędzi przy ścianie, tak aby ruchome rękawice nie zepchnęły go do błota., a następnie musi dotknąć znaku na środku ściany), "Big Balls" (cztery kule stanowią pomost pomiędzy brzegami. Należy przejść po nich i nie wpaść do wody), "Tarzan Target" (zjeżdżając na linie, zawodnik musi trafić do celu). Runda druga to tylko jeden tor: "Sweeper"(zawodnicy stoją na słupach. Wskazówka kręci się coraz szybciej i wyżej, strącając kolejnych zawodników. Wygrywa najdłużej stojący zawodnik).

Runda czwarta składa się ze sztafety na torze złożonym z kilku przeszkód: zjazd z pochylni i przeskakiwanie przez beczki, przejście po ściance zalewanej wodą, przejście przez obrotową wyspę. Celem jest dotarcie do mety w jak najkrótszym czasie.

W grze indywidualnej również występują cztery rundy. Pierwsza składa się z czterech torów: "Slippery Stairs"(przejście po niestabilnych podestach z jednego brzegu na drugi), "Sudden Kick"(zawodnik idzie po wąskiej krawędzi przy ścianie, tak aby ruchome rękawice nie zepchnęły go do błota), "Big Balls"(cztery kule stanowią pomost pomiędzy brzegami. Jak przejść po nich i nie wpaść do wody?), Ball Swing" (po zjechaniu z pochylni, trzeba wskoczyć na kulę i wylądować na pomoście. Zaliczenie wszystkich elementów jest obowiązkowe). Runda druga to różne odmiany "Sweepera" (zawodnicy stoją na słupach. Wskazówka kręci się coraz szybciej i wyżej, strącając kolejnych zawodników). Zaś runda trzecia, to "Treadmill Doors" (zawodnicy muszą przebiec po śliskiej bieżni, pokonując przeszkody. W tej rundzie udział bierze 8 zawodników - po 2 z każdego kraju). W rundzie czwartej "Killer Surf" czterech finalistów pokonując złożony tor przeszkód, składający się z kilku, wymiennych elementów, walczy o miejsce na podium. Tutaj liczy
się już tylko najlepszy czas. Zwycięzca tej rundy otrzymuje złoty medal, czyli punkty bonusowe dla swojej drużyny.

W finale podsumowywane są wszystkie punkty z poprzednich odcinków. Najszybszy kraj zeruje licznik, a pozostałe otrzymują bagaż - tyle sekund, ile dzieli ich od lidera. Zwycięża kraj, który osiągnie najlepszy czas łączny. Po ustaleniu zdobywcy pucharu, wszyscy zawodnicy biorą udział w ceremonii rozdania nagród.

Reasumując, zadaniem uczestników jest pokonanie najdłuższego na świecie toru przeszkód w jak najkrótszym czasie. Ciekawe, komu uda się to zrobić najlepiej.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hudp7
d2hudp7
d2hudp7
d2hudp7

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj