Ranking gwiazd
"Ranking gwiazd" to program telewizyjny oparty na licencji "Ranking the stars". Program miał także już swoje edycje w Japonii, Belgii i Wielkiej Brytanii. W Polsce emitowany był na antenie telewizji POLSAT od 6 września 2008 roku.
Każdy z odcinków programu podzielony był na dwie części, puszczane w innym czasie (w POLSACIE: sobota, niedziela). Pierwszy sezon polskiej edycji liczył 20 odcinków. "Ranking gwiazd" prowadził aktor, Borys Szyc.
W pierwszej polskiej edycji udział wzięło 10 pań z polskiego show - biznesu: Weronika Rosati, Grażyna Wolszczak, Edyta Górniak, Justyna Steczkowska, Anna Dereszowska, Ewa Szabatin, Joanna Liszowska, Weronika Książkiewicz, Aleksandra Kwaśniewska.
Uczestniczki odpowiadały na różnego rodzaju pytania, zadawane przez prowadzącego. Na te same pytania udzieliło odpowiedzi także 100 mężczyzn. Na tej podstawie, specjalnie na potrzeby programu, zostały stworzone odpowiedzi, które zaprezentowano w trakcie emisji programu.
Gwiazdy mogły porównać to, co myślą o sobie, z opiniami koleżanek z programu oraz przepytywanych stu mężczyzn. Nie bez powodu twórcy programu reklamowali "Ranking gwiazd" jako najbardziej pikantne show sezonu. Tematy poruszane w programie są bardzo zaskakujące i kontrowersyjne. Gwiazdy poruszają tematy od swoich zdolności kulinarnych po to, kto najlepiej całuje.
Uczestniczki w każdym z odcinków komentują dlaczego zajmują takie, a nie inne miejsce w rankingu, zastanawiają się także skąd się bierze ich medialny wizerunek, często negatywny.
Panie musiały m.in. wybrać ze swojego grona uczestniczkę która np. najgorzej znosi krytykę, czy której mężczyzna nie przedstawiłby swojej matce.
Producenci "Rankingu gwiazd" zakładali, że fikuśne drinki, które popijały gwiazdy podczas programu rozluźnią na tyle atmosferę, że gwiazdy otworzą się bardziej niż w innych programach rozrywkowych, zapewniając tym samym rekordową widownię. Niestety, tak się nie stało.
Pierwsza edycja "Rankingu gwiazd" nie przyniosła POLSATOWI oczekiwanej wcześniej oglądalności. Miała mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji, obniżyła też widownię kanału w porównaniu do roku poprzedniego. W paśmie nadawania "Rankingu gwiazd" Polsat znalazł się dopiero na czwartym miejscu pod względem gromadzonej widowni. Na reklamach nadawanych wokół "Rankingu gwiazd" Polsat zarobił w sumie 12,4 mln zł.
Komentarze