Opowieści afrykańskie według Szekspira
Spektakl powstał na podstawie tekstów Szekspira: "Król Lear", "Olello", "Kupiec wenecki", oraz powieści "Lato" J.M. Coetzeego i monologów autorstwa Wajdiego Mouawada.
""Kupiec wenecki", z którym miałem do czynienia na początku reżyserskiej drogi, "Otello" oraz "Król Lear" - te trzy teksty były punktem wyjścia. W każdym z nich chodzi o tego Innego - Żyda, Czarnego, Starego. We wszystkich Szekspir ociera się o tabu. Ojciec, który nie potrafi się rozstać z córką w "Królu Learze" - pierwsze tabu. Desdemona, która wiąże się z Czarnym Otellem - drugie tabu. Dziewczyny, które miały historie z Czarnymi, mówiły mi, że w związkach tych czują się dobrze, ponieważ nie mają w nich poczucia dominacji jakie istnieje w relacjach z białymi partnerami. Trzecie tabu - to Żyd, o którym w Polsce bardzo dużo mówimy ostatnimi laty, nadrabiając zaległości milczenia. Trudno jest grać po wojnie "Kupca weneckiego", w którym Żyd, jako ten zły, konfrontowany jest z chrześcijanami" - opowiadał o swoim przedstawieniu Krzysztof Warlikowski.
Polecamy w wydaniu internetowym fakt.pl:
[
]( http://www.fakt.pl )
Zobacz także:
[
PAMIĘTACIE KASIĘ Z „13 POSTERUNKU”? ZOBACZCIE, JAK DZIŚ WYGLĄDA! SZOK! ]( http://aleseriale.pl/gid,9148,fototemat.html )
[
KONIEC JEST BLISKI? TWÓRCY „KLANU” PRZESADZILI! OTO DOWÓD! ]( http://aleseriale.pl/gid,9100,img,291225,fototemat.html )
[
ŻENUJĄCE POCZĄTKI GWIAZD. PO CO SIĘ TAK KOMPROMITOWAŁY?! ]( http://aleseriale.pl/gid,8815,img,284267,fototemat.html )
[
NIEGRZECZNA PRZESZŁOŚĆ POLSKICH GWIAZD. NIE WSTYDZIŁY SIĘ NAGOŚCI? ]( http://aleseriale.pl/gid,8877,img,285752,fototemat.html )