Krótka historia o tym, jak Coca-Cola zmieniła święta
Dziś nikt chyba nikt nie wyobraża sobie świąt bez wizerunku sympatycznego brodacza w czerwonym płaszczu. Choć wydawałoby się, że Św. Mikołaj od zawsze był symbolem Bożego Narodzenia, to warto cofnąć się na chwilę do 1931 r. To właśnie wtedy koncern Coca-Cola wykorzystał po raz pierwszy obecny wizerunek Mikołaja do reklamy najbardziej kultowego napoju w historii. Postać jowialnego staruszka stworzył amerykański ilustrator, Huddon Sundblom. Warto dodać, że artysta wzorował się na postaci swojego sąsiada i przyjaciela, Lou Prentissa. Po jego śmierci Sunndblom wykorzystał swój wizerunek, dodając sobie bokobrody, których w rzeczywistości nie miał. Co ciekawe rysownik, pracując dla Coca-Coli, stworzył na potrzeby świątecznych kampanii ponad 40 obrazów olejnych, na których oglądaliśmy różne wcielenia Św. Mikołaja.