Trwa ładowanie...
d4dzs4q
Łamanie kości to tylko efekt dźwiękowy, ale reszta to wynik wielu prób

Łamanie kości to tylko efekt dźwiękowy, ale reszta to wynik wielu prób

Rozmawiamy z Tomaszem Krzemienieckim, szefem kaskaderów na planie hitowego serialu HBO "Ślepnąc o świateł". Zdradza nam, która ze scen w serialu była kręcona 14 razy

Praca kaskadera to jest Tak jak zrRozwiń

Transkrypcja:

Praca kaskadera to jest Tak jak zrozumiałam też zapewnienie takiego bezpieczeństwa przy pracy Chcę żeby się nic nikomu nie stało Żeby aktor wyszedł cało po takiej scenie No i kaskaderzy jeśli zastępują aktorów Również Krzysztof Skonieczny reżyser serialu zapraszając mnie do tego do tego serialu Przedstawiając mi Scenariusz Zapytał mnie jakie mam propozycję Na przedstawienie zrealizowanie Sprzęt kaskaderski Właśnie wszelkiego rodzaju bójek Pościgów 333 potrącenia chociażby który jest w filmie ja mu przedstawiam swoją koncepcję wymyślam Razem ze swoim zespołem wymyślam takie Sceny właśnie bujakow Chociażby których tym W tym serialu było najwięcej Jakiego rodzaju sceny gdzie gdzie gdzie dochodziło właśnie to do Nie wiem czasem tak jest Jak przychodzi ekipa do dopaminy bodajże I wymuszają tam jakiś Zeznania na nim czynszu Szukają pieniędzy Biją go maltretują To są sceny przygotowane właśnie W całości przez kas Kaskada jak kości się łamią Tak tak fajnie Łamanie kości Już jest efekt dźwiękowy oczywiście ale ale gra aktorska To jest efekt ciężki Pracy współpracy ska Kaskader amiibo Żeby zagrać taką scenę to potrzeba Przygotowani prób Tutaj produkt Tego serialu nam to Ułatwiła ipo Pozwoliło nam na Tak zorganizowała czas że mogliśmy pracować Kilka miesięcy Przed rozpoczęciem zdjęć regularnie Z aktorami i uczyć ich tych Dlatego one tak Dosyć dobrze i realisty Czy obecnie w polskim kinie jest praca dla Kaskadera Tak jak najbardziej Coraz więcej jest dobry chyba taki Jakich produktów w polskim kinie w ogóle coraz więcej filmów się robi Dużo polskich filmów się ogląda Contesta nie są coraz odważniejsza czego chociażby przykładem jest ślepnąc od świateł Więc tak tak no Czy właśnie w ślepnąc od świateł jak pan przygotowywał aktorów do ty Chcę kaskaderski Zdarzało się tak jest Sytuację że Ktoś nie chciał lub Obawiał się wykonać jakiejś Ceny i była pod Potrzeba zastąpienia właśnie aktorka Kaskaderem czy raczej Cała obsada zgodnie jak by podjęła się wyzwania I brała udział w bójkach w pościgach Nie we wszystkich salach mogli wziąć udziału aktorzy nawet jeśli bardzo by chcieli To nie mogli nie mogliśmy się na to zgodzić bo były zbyt niebezpieczne chociażby scena potrącenia Sikora przez samochód No tam nie było takiej możliwości żeby to wykonał Aktor musiał to robić Kaskader za niego Chociaż pewnie jakby trzeba było to byśmy przygotowali a Aktora Ale tak jak wspomniałem no ślepnąc od świateł jest charakterystycznym serialem bardzo mocno realistycznym jeśli chodzi o takie Sceny I żeby to dobrze wyglądało i przekonująco to I sposób w jaki chcieliśmy to pokazać Chociaż należy wiedzieć o tym że Wszystko można pokazać na ekranie Wszystko zależy od tego jak to z filmujemy jak to potem z Montujemy Ja jestem w stanie tak stworzyć taką iluzję tak jak Fiata do świateł że widzimy że aktor został potrącony A nie został Ale jakby sposób filmowania Tutaj przy tym serialu był tak bardzo To specyficzny że W niektórych scenach Musieliśmy się posiłkować kaskadera mi właśnie po to żeby Żeby żeby Oddalić to niebezpieczeństwo dla osoby która nie jest do tego Przygotowana Psychicznie przede wszystkim to nie ma takiej możliwości żeby z Coś takiego zrobić Tym bardziej że sceny kaskaderskie najczęściej robi się wielokrotnie to nie to nie jest tak że się nagrywa raz Potrącenie tylko w Chyba to potrącenie robić na planie koła Nie wiem nie chcę tutaj Chyba z 14 razy robiliśmy więcej Nawet jeżeli aktor byłbym skłonny przygotowany fizycznie Psychicznie żeby to zrobić to zrobił bo to raz może góra 2 razy Później już miałby z tym problem żeby to odtwarzać Więc to naprawdę trzeba być bardzo mocno Psychicznie żeby Żeby móc daną rzecz niebezpieczną powtórzyć wielokrotnie tak samo bo to jest bardzo ważne Czyli praca kaskadera jest Trochę taka wielowymiarowa bo to nie jest tylko to że Panowie Na na sali osobno trenują z aktorami i na plan wchodzą sami aktorzy tylko to jest też ścisła Współpraca z operatorami z reżyserem Tak tak to jest bardzo bardzo twórczy bardzo mocno twórczy zawód i to co pani ogląda na ekranie właśnie Wszelkiego rodzaju sceny akcji To nie jest tak dlatego że A czy to jest tak Dlatego najczęściej że ktoś to napisał w scenariuszu ale to kaskader właśnie Dba o to Czy to jest na tyle wizualne a Truck Trakcyjne dla Widzew Czy We współpracy z reżyserem i operatorem oczy Oczywiście bo Tak jak ja mając wizję czytając na riusz mając wizja nas ceny akcji Oczywiście przedstawią swoją wizję reżyserowi Który albo tak Akceptuję albo mówisz tak nie chcę Czasem inaczej
d4dzs4q
d4dzs4q